zlicin - Praha(CZ) Zličín (v pozadí TESCO a MC Donald) asi 10min na stopu a chceme do Plzně. V tuto chvíli ještě Pavel ani Honzin netuší že tu budou ještě za 6 hodin....

rozvadov - ....pak dálniční most, prokáže zdvořilost, má tichou recepci a pokoj gááááátissssss...... Noc za německou celnicí na českém území. Vpravo protéká hraniční potok, nad námi dálnice z hraničního přechodu Rozvadov(CZ)<->Waidhaus(D)

greno1 - Pavel zkouší svoje štěstí na peage před Grenoblem(F)... Tentokrát ho měl celkem hodně....

greno2 - Hory poblíž Grenoblu(F)

anesy - Možná se to nezdá, ale právě se probouzíme na malém trojúhelníku přírody nedaleko Annecy(F) Je ze všech tří stan stran obklopen dálnicí, mostem a sjezdem z dálnice

0001 - Metro v Toulouse bez řidiče a s nástupištěm odděleným od kolejiště

stbeat1 - Jedna z mnoha přestupních stanic - malebné městečko v podhůří Pyrenejí - St Beat(F) ležící na řece Garoně. Za 3 stopy už budou kluci v cíli (zatímco zbytek výpravy již od rána čeká v horách)

pyre8 - Po 84h stopování konečně vystupujeme z posledního auta. Jsme konečně v Pyrenejích. Naprosto neopakovatelný zážitek, úžasná atmosféra

pyre7 - Přehrada za Tunel de Vielsa. Slunce pomalu zapadá a nás ještě čeká převýšení 700m k jezeru

pyre5 - Po posvátné očistné koupeli po 3,5 dnech stopování a před 3hodinovým nočním pochodem na místo srazu

pyre4 - První svítání v Pyrenejích. Pavel ještě spí. Asi za 20min vylezu ze spacáku a půjdu najít Verflíka a B.B.

pyre3 - Ráno u jezera, kde jsme se konečně všichni setkali

pyre2 - Jeden z tisíců.... Vodopádek kdesi v Pyrenejích {1den}

pyre1 - Tak až tam dozádu půjdem.... {místo - jedno ze sedel z prvního dne

001 - Cesta pod Aneto vede po jižním svahu Maladety přes řadu sedel a okolo několika jezer; vpřdu je vidět, kudy ještě dneska půjdeme

001a - Téměř z každého vyššího budu je vidět vzdálený, zdánlivě oblý, ale masivní vrchol Posets.

002 - Masivní vrcholek pod bílým obláček je pravděpdobně Aneto, ale tudy cesta rozhodně nevede!

003 - Ibonas de Coronas: nejprve strašlivým sestupem ke spodnímu jezeru, pak roklí potoka a kus po skále k prostřednímu (vpravo), kde je base camp. Druhý den pak budeme po sestupu z Aneta stoupat protějším sedlem. Hora vlevo je Araguels.

005 - Krátce po rozednění stoupáme po stinném úbočí na Aneto; pod námi je Ibon Medii de Coronas, na jehož levém břehu rozpoznáváme (na fotce nikoliv) i náš stan

005a - Po výstupu do sedla Coronas se poprvé setkáváme s ledovcem. Kluci jdou dál, je zůstávám u tohoto pozoruhodného jezírka ve 3200 metrch, z nějž voda odtéká dlouhým tajuplným tunelem

006 - Vrcholový tým to dokázal! Pico de Aneto, 3404 metrů, nejvyšší hora Pyrenejí

006a - Ale jak vidíte, nebyli tam zdaleka sami:-)

007 - Balíme a jdeme ještě tentýž den odpoledne dál

008 - Phlde zpět na údolí Coronas a na strašídelný žlab, kterým jsem sem přišli. Povšiměnete si zajímavé hory vpravo.

009 - A tohle je rozloučení s Anetem... počasí se už pomalu kazí.

010 - V nejvýše položeném sedle celého jižního obchvatu Aneta (2900 metrů) někteří loví signál...

010 - .. zatímco jiní se i přes hrozící bouřku vydali na nejnižší třítisícovku v oblasti, Pic d'Araguels (asi 3030).

011 - Masiv Pic de Perdiguere na druhé straně údolí Benasque je podle mě nejkrásnější horskou skupinou celých Pyrenejí. Většinu ho tvoří hraniční hřeben, vpravo je tedy už Francie. Vpředu dole je Lago Creguena, největší vysohokorské hezero v Pyrenejích a

012 - totéž

013 - ještě jednou kvůli lepšímu světlu

014 - Kamzík na tábořišti u jezera

015 - Svačina u spodního konce jezera (dobré dvě hodiny cesty ze sedla) s ideálnív výhledem na Perdiguere. Čeká náž celodenní přechod údolí Benasque, kde bude strašlivé vedro...

016 - Na druhé straně se krajina trochu mění, vévodí jí vysoké nepřístupné skalní věže dosahující okolo 2500 metrů - jsme v oblasti Posets.

021 - Famózní, ale ilegální tábořeí mezi věžemi u malého jezírka

022 - Rán ostoupáme lesem okolo vodopádů až k dokonalému místečku, které ale moc nešlo vzfotit, tak ho tu nemáme:-(

022a - Nahoru stoupáme prudkým žlabem ve skalní bariéře a vidíme svět jako z letadla...

022b - .. jenže to není správná cesta! Pavel bz tenhle třímetrový balvan ještě přeleyl, ale já už teda určitě ne .. .takže jinudy.

023 - Okolní svahy ze žlabu

025 - Pohádkové jezírko alespoň zeshora. Na pozadí úžasně zářící Matadeta s Anetem.

026 - Ostré skalnaté vrcholkz oblasti věží, v pozadí opět Aneto.

027 - Nečekané jezírko přímo v sedle a nejbližší pohle na Posets, jaký se nám poštěstil.

029 - Druhý den ráno nás hora odmítla, a tak sestupujeme do údolí. Jenže cesta se jaksi ztratila... v téhle džungli není divu.

030 - Ukažme si na něj prstem - tenhle potok tu rokli vyryl.

031 - A my jsme ho hrdině přelezli. Ve svahu vpravo jsem udělal salto přes hůlku, ktreou jsem dokázal zlomit...

032 - První z mnoha vodopádů v údolí (další už nás moc nebavilo fotit)

033 - Eriste, první civilizace

034 - Kopec nad Eriste

036 - V údolí Ball De Remune po napívané cestě autobusem čekáme na další dva poutníky. Krásu údolí nějak všichni zapoměli fotit... no, alespoň sme se vyfotili zahrabení do sněhu...

037 - .. no dobře: pod sněhem je ledová jeskyně, která má ve stropu díru... a nádherný interíér!

038 - totéž

039 - totéž s Honzinem

040 - totéž

041 - Já a BB na sněhovém poli - pod námi teče potok

042 - výstup na Perdiguere po dvou dnech čekání na kluky. V pozadí Aneto, v popředí ostrý východní hřeben, po němž se stoupá. Dole neskonale modré jezero v 2700 metrech

043 - Z vrcholu Pic de Perdiguere (3226 metrů, můj výškový rekord) směrem na západ. Úplně v dáli je snad někde Monte Perdido a Oredon, malinký ostrý vrcholek ve vydálenejším hřebeni je Le Gran Bachimala.

044 - Lac du Portillion, vzadu Lac d'Oo - tedy samá Francie

045 - Kdesi v nižších partiích

046 - Vodní elektrárna, kterou potkal ybztek výpravz po mém a Alfově odchodu

048 - Budova elektrárny

049 - Momentka ze sestupu.